Comunicare & PR pentru companii
Comunicarea joacă un rol esențial în relațiile publice. Informațiile trebuie să circule în forma dorită de către organizație, astfel încât receptorul să înțeleagă care este mesajul transmis. Destinatarii, fie că vorbim de public, angajați, investitori ș.a.m.d., trebuie să înțeleagă clar mesajul transmis de către organizație, în vederea evitării apariției unor informații distorsionate sau a unei confuzii generale.
Dincolo de rolul esential, formal, de transmitere de informatii, comunicarea trebuie sa ramana o preocupare transversala, in fiecare aspect al activitatii firmei dumneavoastra.
Importanta folosirii modelului si a canalelor corecte in vederea unei comunicari eficiente este esentiala pentru atingerea obiectivelor noastre indiferent ca vorbim despre comunicarea in interiorul companiei (sarcini de lucru, elemente de cultura oganizationala etc.) sau comunicarea externa si PR (relatia cu furnizori si parteneri, presa etc.).
Va invitam sa urmariti un scurt video in care prin transmiterea unui mesaj de la o persoana la alta, de aceasta data sub forma de mima, prin interpretari succesive eronate se poate ajunge ca receptorul final sa perceapa o realitate sau un mesaj cu totul schimbate decat cele care s-au dorit initial.
Aici putem regasi un exemplu de transformare a mesajului verbal care isi pastreaza unele elemente initiale dar prin schimbari succesive minore, prin cumularea acestora, la sfarsitul lantului de comunicare mesajul ajunge distorsionat iar semnificatia lui este total schimbata.
Comunicarea interna indeplineste roluri subtil de educare, de impregnare a eticii si al culturii firmei in echipa interna si in randul consumatorilor, este parte din managementul resurselor umane prin capacitatea de coeziune, motivare si integrare a personalului nou, poate primi valenta de “sanctiune” eleganta si de incurajare spre corijare a unor comportamente inca perfectibile. Poate avea efecte conciliatorii, persuasive, agumentative ramanand un element strans legat de performantele firmei. Formele de comunicare pot fi de natura directa, in scris si verbala, sau indirecta, intentionate sau neintentionate, ceea ce genereaza perspective interpretative asupra alegerilor noastre, asupra limbajului corpului, asupra tonului pe care il utilizam etc.
Comunicarea externa & PR. Pe langa comunicarea interna, firma dumneavoastra trebuie sa acorde atentie si comunicarii cu partenerii. Aici vor fi implicate strategii de comunicare rafinata, diplomatica, de o acuratete ireprosabila care necesita o pregatire teoretica prealabila. Va punem, in acest sens, la dispozitie, know-how si practici eficiente in construirea si mentinerea relatiilor de business de succes.
O alta forma de comunicare externa consta in relatia pe care antreprenorul o are cu consumatorul. Care este strategia utilizata pentru a ajunge aproape de consumator, pentru a crea un mediu identitar comun intre produs si consumator, cum solicitam si mai ales implementam feedback-ul. A nu se uita faptul ca elemente de imagine precum logo-ul sau moto-ul firmei, reprezinta o forma de comunicare.
Pentru ultimele doua aspecte legate de elementele de comunicare din firma, sfatuim clientii ca cel putin o persoana din firma sa beneficieze de training intensiv in acest domeniu.
- Analiza profilului de companie și a brand-ului existent
- Analiza stilului de comunicare a concurenței
- Stabilirea tonului de brand (dacă este cazul)
- Verificarea istoricului privind comunicarea externă și relația cu publicul
Mesajul/informațiile trebuie să creeze un impact în mintea clienților pentru o poziționare eficientă a mărcii, deci strategia de comunicare trebuie să aibă în vedere acapararea unei influențe puternice asupra publicului țintă pentru ca aceștia să rămână loiali/fideli față de companie/organizație.